29. oktober 2012

Švedska in Danska (1)

Ko sem že mislila, da sem si zbrisala vse fotke posnete na Švedskem in ko mi je prijatelj rešil nekaj fotk iz Danske, jih najdem na USB ključku. Tja, z leti postaja moj spomin vse bolj podoben švicarskemu siru z dosti luknjami :)

Kakorkoli: presrečna, da sem jih spet našla (drugače bi morali še 1x tja ;), sem jih zložila v kolaže. 

Na Švedsko smo se iz Nemčije pripeljali z ogromnim trajektom, na katerem so lahko obračali celo kamioni. Prevzeta od njegove velikosti, sem ga ovekovečila na fotkah.



Prva postaja je sicer bil Brio Lekoseum v Osbiyju. To je muzej starih in novih Brio igrač. Moram priznati, da smo vsi uživali.

Naslednji cilj je bil Astrid Lindgrens Värld pri Vimmerbyju, rojstnem kraju pisateljice Lindgren. 

Kmalu smo postali njeni junaki ...

in se sprehodili po pravljičnem svetu. 
Bili smo velikani in pritlikavci ;) 
Videli pa smo tudi pravo Pippi Långstrump, 
ki se je malo pozabavala z roparjema. 

Če ste, tako kot jaz, mislili, da prihajajo te lizalke iz USA, ste se zmotili. 
red and white lollipop, bright, candy, cane

Prva je polkagris (kot jim rečejo na Švedskem) začela delati Amalia Eriksson iz Gränne. Še danes so tukaj živijo stare trgovine s sladkarijami in delavnico z okni, kjer lahko obiskovalci opazujejo nastajanje sladkih palčk. Mene je vse skupaj spominjalo na gnetenje polimerne gline ;)

V Gränni pa je tudi muzej, ki gostuje zbirko predmetov in fotografij balonista Salomona Augusta Andréeja, ki je hotel z balonom doseči severni pol. Na poti je vsa posadka umrla, našli so nekaj predmetov, ki so jih odvrgli na poti, dele balona in pa fotografije, ki so jih posneli. Sploh tiste, ko je balon pristajal in so bili prepuščeni ledu in vetru, so krute. Nič takega ni na njih, kot fotka posadke, samo veš, da bodo umrli.

Pa se vrnimo na lepše stvari in to so (če vprašate mojega starejšega) 
VLAKI! 
Točneje: muzej vlakov (ali švedsko Järnvägsmuseum)
Bili smo edini obiskovalci in na srečo se nam je ponudil mladi mož (mislim, da je bil sin prodajalca kart) za vodiča (na Švedskem večina ljudi, če že ne vsi, govori zelo dobro angleško, saj se jo začnejo učiti že v vrtcih). Tako nam je razkazal muzej, nato pa še odprl vse stare vagone, ki jih počasi restavrirajo. Nazadnje smo splezali še na vse lokomotive (no, jaz sem pri zadnji obupala ;).
Vonj po vlakih pa mi je še nekaj časa ostal v nosu :(

Preden prideš na Švedskem od ene do druge destinacije, se moraš odpeljati kar precej kilometrov. Zato smo se tokrat odločili, da ostanemo v Smålandu. Seveda pa nismo mogli oditi ne da bi si ogledali lose v živo.  Že na tem področju je veliko parkov (ali ograjenih gozdnatih površin), kjer si jih lahko vidiš. Losi so precej sramežljivi, zato jih prestavljajo iz manjše ograde, kje so vidni, v večje, kjer se lahko skrijejo. Sicer jih čisto razumem, tudi jaz ne bi rada živela v akvariju ;)

Ta most vam je lahko znan, saj smo se po njem že peljali ;) Me pa vedno znova fascinira kako ponikne v morje ;)


4 komentarji:

  1. ooo krasno, tudi jaz si želim enkrat tja <3

    OdgovoriIzbriši
  2. Super, da si našla fotografije. Saj ne, da bi vam bilo težko še enkrat it, ampak vseeno je fino, da jih imaš :))) Super popotovanje in tudi sama bi z veseljem šla v ta svet Astrid Lindgren. Tudi jaz sem mislila, da te lizike prihajajo iz Amerike, dobra fora.

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlično, na fotografijah se vidi, da ste se fino zabavali.

    OdgovoriIzbriši
  4. Jaz pa imam eno tako liziko :o))) Pravzaprav sem jo imela in že pohrustala :o))) Hvala ti zanjo Moi ... fotografije so vauuu čudovite ...

    Vse dobro ...

    OdgovoriIzbriši

Hvala da si pokukal-a v moj blog, bom vesela tvojega komentarja.

Thank you for visiting my blog, I'd love to hear from you.

moi xxx